Pages

2011-08-22

Nelayan semalam....

kenapa harini nk buat entry psl nelayan?? ade kne ngena ke?

mmmmm......

mungkin xde kne ngena tp ianye adlh tajuk untuk org yg ke"pancitan" idea mcm aku ni...

smlm tgk brite...aduan rakyat...bukan takat tv3 je amik berat...tp aku pun amik berat gak.. wah..hebat gitu..

mungkin pd smua org it just a simple brite...mule nye aku pn fkir cmtu tp lpas ade sorg pakcik ni mengeluarkan kate2 ianye buat aku berfikir sejenak.......



" Kami ni Nelayan,mencari rezeki di laut...kami keluar pagi2...balik tgahari..xkire hujan,ombak besar kami berusaha untuk bawak balik ikan..bkn untuk kami makan tp untuk orang yang ade duit makan"


mungkin kate2 dia xkan mengganggu hati korang tp ianye sudah ckup untuk memberi pengajaran pada aku...

ade org jauh lbh susah dr aku...dia perlu lebih berusaha dr aku untuk dptkan rezeki....trus aku teringat sabtu lpas mkn kt bagan lalang ..sdp sgt...smuanye fresh..tp kite xtau mcm ne susahnye org yg tlg amikkan rezeki tu untuk kite....ape yg kite tau??masuk perut kenyang2 dan byr kt casher...

No comments:

Post a Comment