Pages

2011-09-13

Lelaki Pilihan Wanita SeMALAYSIA

Keimanan (Agama)
Well, aku rasa girls akan cair more to lelaki yang ada pengetahuan agama yang tinggi. Nak-nak bila lelaki tu boleh jadi imam. Jadi pulak imam kat masjid. Perh, sure awek-awek kat masjid cair dengar bacaan ayat Quran. Kalau macam ni, sure penuh je masjid dengan awek-awek comel. But, really? Really? Sebab, aku rasa girls lebih tertarik kat bad guys. I mean, yeah. Girls lebih sukakan lelaki yang moderate kat semua benda. Moderate dan seimbang antara ke-aliman dan fun. Too baik adalah membosankan sebab bad boy adalah lebih funnily-naughty and girls susah nak bosan dengan boys yang macam ni.

But still, rasanya dah ramai girls dah fall in love kat jejaka yang masuk program Imam Muda kan? Even dieorang dah kahwin.sorry to say aku pun gile bayang kat NURI ALI ..sore dia blh gugat iman aku..hehehe (gelak sopan + gatal)


Sense of Humor (Kelakar)
Korang cari la mana-mana lelaki di seluruh dunia. Tak kira lah lelaki tu handsome ke tak, kaya ke tak or apa-apa je la. As long dia tu funny dan ceria dan funny dan ceria, sure ramai gadis akan senang berkepit dengan dia. Nak ajak keluar pun best. Kan? So yeah, this is the wall-killer untuk pintu hati gadis. Aku rasa gadis-gadis di seluruh dunia tak boleh resist jejaka-jejaka yang funny kan? lelaki jenis ni kdg2 gurls rs senang tuk didekati,sng tuk bkawan..

Secure & Setia
Pergi mana-mana, ada je isu lelaki tak setia...ada je isu kata lelaki curang. I have no idea why. Tapi rasanya lelaki dan kecurangan ni tak boleh di pisahkan. Actually, isu curang ni kebanyakkanya berlaku tanpa sebab yang solid. Kadang-kadang, masa duduk dalam train, terjumpa awek comel. Akibat bosan, test-test la flirt dengan dia. Dah syok flirt tu, tetiba datang pulak perasaan suka. Tup tup, terus ajak couple. And for certain reason, ada gak yang curang sebab dah tak serasi dengan pasangan dia. Sebelum jadi kekasih, rasa syok. Selepas dah bersama, asyik bergaduh je. Pulak tu, masa tengah bergaduh, datang pulak awek comel lain yang layan dengan lebih sweet. Sure curang punya lah.

Sebab tu lak perempuan kalau boleh nak je lelaki yang setia. Bila lelaki tu ada rekod sebagai seorang yang setia, surely si gadis akan rasa secure..tp aku rase laki pun perlu pd perempuan yg setia..dan kite smua tahu bertapa sukarnye nak cari yg setia...

Romantic
tak kisah lah seganas mana pun si gadis tersebut, dieorang still sukakan lelaki yang sweet. Tak perlu romantik-romantik macam dalam cerita Korea (Yang not exist) tapi kalau sweet-sweet talk tu rasanya most of gadis sure cair nak-nak yang yang ucapkan tu adalah si jejaka yang dia minat.

Tapi kan, seriously ada banyak je perempuan yang amat anti dengan jejaka yang romantik. Aku pun tak tahu kenapa. Geli mungkin? mg geli pun..

Manly
Apa maksud manly di sini? Adakah badan berotot-otot kental itu manly? Or kalau badan kering jalan bongkok bwk moto senget sbelah  maksudnya tak manly? Well, dari apa yang aku perasan, amat amat amat amat banyak perempuan yang geli tengok badan lelaki yang berotot. Yea seriously. Bagi mereka, lelaki yang badan berotot banyak then pakai baju ketat tu adalah amat menggelikan. Macam gay.hahahaha..then,breast tu da cm gegurl yg br nk membesar..eeeyukkss...

Tapi make sense what. Lelaki bina badan suka pandang cermin and tengok bentuk badan sendiri. Bila pergi internet, google gambar lelaki yang berotot sasa sambil puji-puji. Then dalam bilik, tampal poster gambar lelaki yang menang juara bina badan. Then hari-hari pandang poster lelaki separuh bogel tu. Agak-agak lama-lama boleh jadi gay tak? (Troll)

Apa yang aku maksudkan dengan 'Manly" adalah dari segi action. Which is bersukan. Bersukan yang lasak cam rugby or bola sepak. (KFCM out of this topik)

Jujur dan Iklas (sincerity)
Aku tak brapa tahu apa yang dia maksudkan dengan sincerity ni. Adakah gadis-gadis di Malaysia sukakan lelaki yang jujur dan iklas tanpa melihat keperibadian?

"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth" - Barney Stinkson

Tapi bila di fikir-fikirkan balik, aku rasa aku tahu kenapa perempuan sukakan lelaki yang jujur dan iklas. Ya, sebab perempuan amat pantang dengan lelaki yang menipu even benda-benda kecik. Playboy UniKL yang bernama Laloq (Bukan nama sebenar) pernah bagi tahu aku:

"Kau tahu, kalau kau tipu perempuan even pasal benda-benda remeh, sure perempuan tu akan benci gila kat kau. Contohnya, ada perempuan nak pinjam pen. Tapi kau kata kau tak ada pen. Then once dia tahu yang kau tipu kat dia, sure selepas tu dia akan blacklist kau."

So boys, apa lagi? Tonton citer Desprate Housewife dan CSI banyak-banyak. Nanti kalau nak tipu awek-awek dan skandal, sure pandai cari trick, alasan dan alliby.

click this The Other Khairul for more info

No comments:

Post a Comment