Pages

2012-05-08

maaf

mungkin 10 tahun yg lpas aku slalu menyalahkan bapa aku dlm sgala hal..

mana mungkin untuk memaafkan seorang bapa yg lpas tgn,lpas tggjwb terhadap2 anak2 yg kecil stelah kehilangan permaisurinya..dan mungkin pada waktu itu aku belum ckup memahami dan mengerti erti kehidupan sbenar..dlm erti kata lain erti kehilangan insan yg paling disayangi..

tp itu 10 tahun yg lpas,di usia aku yg skrang yang mampu mengerti sgale kesulitan dan mampu untk menyelesaikan segala kepayahan hdup berseorangan...ya...aku keseorangan melalui smua ini..aku mula memaafkan semuaorg yg pnah melukakan hati ku..

dan perasaan menyalahkan bapa ku suatu ketika dahulu telah hilang..aku jd lebih memahami dia..lebih mengerti knp dia bersikap begitu wpun aku masih belum merasa kehilangan yg drastik (aku masih kecil pd waktu ibuku meninggal)

setiap kali aku mrh...aku sendri yg menangis...dan bile aku terkuat suara bila marah dia..aku sendri menangis..aku xde niat nak mrh dia tp aku da xmampu tuk lalui smua ni sendri..

ya...aku lalui smuani sendri..dan aku slalu fikir knp dlm berbilion umat manusia di dunia ini tuhan pilih aku yg lemah ini untuk di uji bertubi2..sdangkan aku slalu beritahu pd dia aku dah xmampu lalui smuani..

No comments:

Post a Comment